heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Träning

Publicerad 2014-08-18 20:45:06 i Allmänt

Detta inlägg kommer att handla om min träning, så är du en av dom som är irriterad frustrerad över min träning så kan du hoppa över detta inlägg :))

Det hela började i slutet på maj då bestämde jag mig på riktigt att ta tag i min vikt och hälsa. och ja det har jag gjort förut men den här gången kändes det annorlunda. För första gången fatta jag på riktigt vad som krävdes av mig för att det skulle gå hela vägen. Det finns inga genvägar utan en stark vilja och ett stort lass jävla anamma är vad som krävs för att lyckas. Vilket jag vid 43 års ålder äntligen hade fattat :) Ja ja bättre sen än aldrig eller hur? :)
Så den 26 maj ställde jag mig på vågen och bestämde mig då för att under 3 månader gå ner 15 kg vilket jag alltså ska ha klarat till den 26 augusti :) Inte så många dgr kvar nu för att få veta om jag nått mitt mål :)
Jag bestämde mig också för att börja träna på morgonen innan jobbet. Blev
inspirerad av en vän som tränar på morgonen och kan han så borde ju jag kunna :) Så målet var att innan semestern ha tränat 25 morgon pass vilket blev 28 pass:) Så skönt att träna på morgonen. Och trots att jag går upp 0315 på morgonen (ja morgonen inte natt) så är jag mycket piggare under dagen än när jag inte tränat på morgonen. Så jag kan verkligen rekommendera att träna innan jobbet :)
Bestämde mig också för att bli sten hård med min kost. Jag drog i nödbromsen och åt inte något med kolhydrater hade noll tolerans på det. Och ganska snart kände jag att det börja hända saker med min kropp på ett positivt sätt :)
En sån skön känsla när man verkligen bestämt sig och inget kan rubba det beslutet :) Och ja mycket gliringar har jag fått hört att jag är tråkig att man måste få leva osv men det har bara runnit av mig för JAG har bestämt mig!!
För två veckor sen prövade jag på en helt ny tränings form :) Att lyfta skrot på skroten satan vilken rolig träning och vilken tränings värk det ger :) Samma vän som gav mig inspiration till morgon träning fick mig att upptäcka skrot träning :)
Så om exakt 8 dgr vet jag om jag nåt det mål jag satt över sommaren. Och efter den 26 är det dags att sätta nya mål :)

Ha det bäst alla fina där ute oavsett om ni tränar el inte :)

Kram A 😙

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-08-19 17:58:30

Hejja Anna! Du är en sann inspiration :)
Kram Linda ( Karlsson fd Berggren ;) )

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela