heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Singel

Publicerad 2015-06-26 21:47:22 i

Det här med att vara singel är fan inte lätt, inbjudningar till par middagar och kryssningar etc har helt upphört.  Jag förstår att jag sabbar planeringen vid par middagar men i alla fall. Tråkigt är det. Vi har ju varit ett gäng i många år som träffats och gjort allt möjligt roligt men det var då innan jag var singel. Jag är inte bitter på nåt sätt utan det här är nåt jag tänkt på ett tag. Och tycker att det är ett konstigt fenomen men kommer inte bli klokare ju mer jag grubblar så släpper det och får helt enkelt söka mig nya vänner. Har oftast fullt upp på dagarna men när helg kvällarna kommer då sitter jag oftast ensam och det börjar bli lite tråkigt om jag ska vara ärlig. 

För nån vecka sen så var det en person som sa till mig att ser du att du är en fantastiskt bra mamma? Nä det kan jag inte se svara jag. Bra mamma ja det kan jag hålla med om men inte en fantastiskt bra. Hon prata länge om varför jag var det och försökte få mig att fatta det, men nä jag ser det inte så och det finns så mycket fel jag gjort på vägen så håller fast vid att jag är en bra mamma. Och inte fantastiskt bra. Men då har jag ju ett mål att sträva efter:) Och jag ska även bli en fantastiskt bra mormor. Min lilla prins hade störtat från sandelåde kanten idag och skrapat upp hela ansiktet jag blev helt tårögd när jag fick se bild på det. Ella tycker jag överreagerar men det tycker inte jag. Det är inte första gången han gör sig illa på dagis och förmodligen inte den sista. Vet inte om man blir känsligare med åren kommer inte ihåg att jag var så här blödig när barnen var små , har ju alltid varit en höns mamma och nu blivit en höns mormor fast 10 ggr värre :) 


Prata med en relativt ny vän i mitt liv för några dgr sen och vi prata om allt möjligt bla om hur jag hamna i Enköping? Och helt plötsligt så frågar hen - Men Anna vad är din dröm? Jag kunde ärligt inte svara på det. Men jag blev så glad inombords att det var nån som på riktigt undrade var min dröm var. Så jag fick i uppgift att ta reda på var min dröm är, kanske kommer jag på det kanske inte. Men tanken att hen brydde sig kan jag leva länge på. 

Så vad jag egentligen ville med det här inlägget har jag ingen aning kanske bara få skriva av mig lite. 
Ha en skön helg.
Ta aldrig någon el något för givet för du vet aldrig när det rycks ifrån dig ❤❤❤

Kram A 😙 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-27 07:55:43

bra skrivet.kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela