heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Helvete

Publicerad 2015-04-03 19:43:31 i

Haft en rent utsagt helvetes vecka på jobbet. Nästan hälften av personal styrkan är borta och inga vikarier att sätta in. Och nu lägger jag absolut inte skulden på de som är sjuka el vabbar utan på de som ska se till att det finns vikarier. Om det inte finns vikarier att ringa in så blir mitt jobb så mycket svårare. Fast vem fan har sagt att saker och ting ska vara lätta:)) 
Men samtidigt som jag ska försöka sätta in folk på de vakanta luckorna så ska jag vara ute i vården där vi då går kort. Och sen ska jag var på ett tredje ställe och passa enheten så att personalen där får ta ut sina raster. I onsdags undrade jag på riktigt om det var någon högre makt som drev med mig. När jag löst det ena problemet så uppkom det hela tiden ett nytt så kände mig som en urvriden trasa när jag äntligen kunde åka hem. Men det sägs ju att det som inte dödar en gör en starkare så jag måste ju vara oerhört stark, med tanke på vad jag gått igenom och klarat både privat och i jobbet. 
I torsdags när jag kom till kontoret efter min rast så låg det två vackra tulpan buketter på skrivbordet och ett kort till mig. Jag blev så glad och tacksam att åtminstone personalen på mina enheter förstår att jag gör så gott jag kan och att jag försöker vända ut och in på mig själv för att dels de boende ska få en meningsfull dag men även att personalen ska ha ett drägligt arbetspass.  Så tack snälla söta Lena för de fina blommorna och för de du skrev i kortet 💖💖💖

Blev ingen sovmorgon idag då jag skulle köra ut Ella och hennes familj till Arlanda men när kl ringde 0515 så kunde jag ha dödat för att ha fått stannat kvar i sängen:) Liten följde med och höll mig sällskap och stackarn såg helt förstörd ut:) Så blev hon irriterad på mig för att jag tydligen såg så oförskämt pigg ut det kunde jag inte beskylla henne för att göra i alla fall :) 
När vi kom tillbaka till enköping så åkte vi och handla perfekt handlings tid kl 8 en långfredag inte många människor där då :) 
När vi kom hem gick Liten och la sig jag tyckte vi kunde hjälpas åt att städa men hon hade andra planer :) Jag plocka lite i alla fall och sen drog jag till Fredrik vi satt ute i trädgården och njöt av det härliga vädret. Sen var vi in till hans föräldrar på lunch jag åt en bars :) Fredrik uppskattar att jag är så billig i drift 😁
Kl 16 kom Syster och Wilma på tacos middag och vad jag längtat efter tacos dessa 12 v åh vad gott det var:) Liten hade kviknat till när jag kom hem så även hon fick sig en matbit nu är inte tacos hennes favorit men hon har ju åh andra sidan sluppit ätit det i 12 v :) 
Nu börjar lets dance så jag kanske ska avrunda här och kolla på det en stund. Förra fredagen hann jag se ett par dansa innan jag somna :)) 
Vi hörs igen om ni vill vågar och kan.
Kram A 😙  

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-03 20:23:52

kram nu dansar vi.mvh anki

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela