heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

ROKS

Publicerad 2015-06-27 20:45:38 i

Varit i Sthlm idag på ROKS årsmöte. Jag följde med som observatör och Annika va med som ombud och vi representera så klart Enköpings kvinnojour. Nästa år är det meningen att jag ska åka som ombud och då ha med mig en observatör. Det har varit en lärorik och bra dag. Lärt mig mycket. Och få mingla med så många kvinnor i från hela vårat land och få höra deras bakgrunder och erfarenheter. Men vi är alla där för samma anledning att bekämpa  Mäns våld mot kvinnor. 
Har en längre tid funderat på om jag ska skola om mig och göra något helt annat än att jobba i vården har gjort det i 27 år och i ärlighetensnamn är jag just nu lite trött på det. 
Att få jobba på en kvinnojour heltid är nåt jag vill göra, men då måste jag utbilda mig. Och ska jag nu sätta mig i skolbänken måste jag ju göra det nu innan det är försent. Men får ta det en runda till och tänka till ordentligt.
Efter års mötet så gick vi på stan jag och Annika, vi hade en stund innan tåget gick hem.
Vi hamna på ett fik på Vasagatan och där satt vi i gassande sol och njöt av värmen och solen och prata om allt mellan himmel jord oj vad vi har pratat idag :) 

Igår när jag kom hem från jobbet så låg det en lapp på köksbordet från min Liten där hon skriver att jag är finast i världen och att hon älskar mig. ❤❤❤ Blir så otroligt glad och rörd av hennes fina lappar som emellanåt ligger på bordet när jag kommer hem. Tack mitt hjärta.❤💙💛

I mitt inlägg igår så menade jag inte att hänga ut nån el så. Jag berättar bara hur jag känner och tänker och det är min blogg och jag skriver som jag vill. 
Har inte en blogg för att hänga ut nån el svarta ner nån utan jag skriver bara utifrån mig själv. Och om det sen är några som tar åt sig så får de stå för dom. 
Så nog om det.

I morgon blir det ett maraton pass med min lilla prins medans hans mamma jobbar och sliter.

Ha det bäst.

Kram A 😙  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela