heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Hemskt

Publicerad 2013-12-08 11:27:30 i Allmänt

Igår em så fick vi se en film som visade hur en man misshandla sin fru framför sina barn och det enda jag tänkte på var alla dessa kvinnor som just i den stunden vi titta på filmen fick uppleva detta på riktigt:( Jag blev alldeles tårögd och fler än jag i rummet blev tårögda. Jag fattar inte hur man som man är funtad att man kan misshandla den man påstår sig älska och som dessutom är mamman till ens barn. Vill gå in i huvet på dessa män för att kunna förstå vad som händer. 
Fattar dom hur mycket skada och psykiskt lidande dom orsakar?? Inte bara på kvinnorna utan på alla barn som är tvungen att växa upp med en sån man. 
Nä jag vet att dom inte fattar vet bara vilken jävla skada dom gör och att det är vi i jourerna som försöker laga och stärka dessa kvinnor och barn. 
Problemet är att även mannen borde få hjälp annars letar han bara upp en annan kvinna och så är karusellen igång igen. 
Och nej vi feminister har inte tid att hata män, vi har fullt upp med att hantera konsekvenserna av mäns hat mot kvinnor!! 

Kram A <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela