heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Skumt

Publicerad 2013-10-14 20:34:16 i Allmänt

Haft en vanlig lite tråkig måndag idag. Inte hänt ett dugg faktiskt. Jag har jobbat tränat och solat, efter det åkte jag hem och slängde mig i soffan. Barnen hade redan ätit när jag kom hem och jag var inget hungrig så skippa middagen tog bara några korvskivor och ost skivor. 
Förresten så hände det nåt skumt när jag var på väg till gymmet. Det var en kvinna som stoppa mig och fråga om jag hade en telefon att låna ut hon var tvungen att ringa ett samtal och hennes egen hade batteriet dött på. Hitta ingen bra ursäkt att inte låna ut den så tog upp min telefon och fråga vilket nr jag skulle slå. Hon skulle ringa 114 14 så jag slog det och tänkte det är ju fan till polisen!!! Blev skit nervös när hon stod och höll i min telefon och tänkte vad fan gör jag om hon börjar springa med telefonen. Har ju båda bankkort och id-kort i mobil skalet. 
När polisen svara så sa hon att hon blivit förföljd i flera år att nån spruta in radioaktiva ämnen i hennes lägenhet och nu hade hon precis blivit utsläppt från psyket. Jävlar tänkte jag vad gör jag nu?? En vad det verkar psykisk sjuk person har min telefon 😱
Hon fortsatte berätta för personen i andra änden att hon själv var utbildad psykolog men att hon nu inte fick jobba som det då hon hade fått en diagnos som psykisk sjuk. Hon berättar även att hon blivit misshandlad under flera år men hon vet inte av vem. Helt plötsligt ger hon mig telefonen utan att avsluta samtalet säger tack och går!!! Jag står kvar som ett frågetecken och undrar om det är dolda kameran eller nåt???
Jag vet att jag är lite för blåögd ibland, men jag vill ju tro det bästa om människor. Nästa gång kanske jag är i knipa och behöver låna en telefon. 
Kan inte riktigt sluta tänka på henne och undrar vad som händer med henne. 
Undrar varför hon inte prata klart och bara gick? Ja ingen ide att grubbla kommer förmodligen aldrig få reda på svaren.... 

Var rädda om er och varandra. Och ta aldrig någon eller något för givet ❤️

Kram A 💝💝💝

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-10-14 21:41:39

Läskigt !

Postat av: Gunilla lundin

Publicerad 2013-10-15 07:29:42

Hej du snälla ja undrar....avslutade du samtalet? Har du hemligt nr? Annars kan det bli busringnig från dig. Ja sådana här saker händer nog bara dig. Ha nu en fin dag o håll i telefonen kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela