heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Ledsamt

Publicerad 2015-05-17 20:28:50 i

Har så mycket inom mig som jag vill få ut. Skulle kunna skriva hur mycket som helst av allt som rör sig i mitt huvud nu och har gjort en längre tid. Men för att inte såra några eller trampa nån på tårna så struntar jag i att skriva det här. Fast en person som jag har stort förtroende för säger att jag kan skriva det här. För det är min blogg och mina känslor. Och jag kan inte ta ansvar för andras känslor. Men får se hur jag gör.

Under en längre tid har jag känt mig sjukt trött och hjärnan har liksom inte hängt med en riktigt obehaglig känsla. Jag hör vad folk säger men det tar ett tag innan jag fattar och sen så glömmer jag allt. Jag får skriva upp allt på papper för att komma ihåg. Inte likt mig.
Men gick i alla fall till läkaren och tog massa prover. Det visade sig att jag hade en massa brister i kroppen så inte konstigt att jag inte mådde bra. Dessutom hade jag fått tillbaka min struma :( Blev till att hämta ut massa mediciner och de har jag nu ätit i 9 dgr och känner ingen skillnad alls. Egentligen borde jag sjukskriva mig för när jag jobbat en hel dag så är jag så trött så det går inte att beskriva och efter lunch orkar hjärnan inte ta in något mer. Men att sjukskriva sig nu går absolut inte. Det är galet mycket på jobbet nu och jag försöker få ihop sommaren vilket inte är det lättaste, alla mina sommar vikarier kommer v 24 och v 25 går hälften av personal styrkan på semester. Så det känns ju så där måste jag erkänna. Men jag har gjort och gör så gott jag kan och mer än så kan jag ej göra. Nu ska man ju inte ta ut problem i förtid men kan inte låta bli att oroa mig. Har ju inte direkt några "traditionella " demens enheter så det krävs verkligen rätt personal för att det ska funka i sommar. 

I dag har jag hängt med min lilla prins.
Han är min stora lilla kärlek här i livet och är så glad och tacksam att jag fick äran att bli hans mormor vet att jag sagt det förut och kommer säga det många ggr till :) 
Vi bakade på fm och han blev så stolt när han fick hålla i elvispen och när han sen fick slicka skålen så var lyckan total :) Hoppas inte hans mamma läser detta :) 
Sen kom Ulle och Denise över på fika :) Tack för att du finns min fina vän 💖 
När Liten kom hem från jobbet så gick vi över till Natta och Ella och åt middag där.
Ha det bäst.
Kram A 😙  

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-18 06:50:32

hej på dej vännen.det är bra att du skriver så det kommer ut men jag kan lyssna så du får prata av dej också.du ska veta att hälsan är viktigare än jobbet.du har bara ett hjärta.kram💝

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela