heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Det går över...

Publicerad 2015-05-28 20:34:44 i Allmänt

Tiden rullar på, det gör gott för ett sår.
Årstider ändras och nu är det vår. Det går över när jag är trygg och säker. Vi delade mycket, mest var det skratt. Är jublande glad för nu vet jag att allting läker även sår som är djupa.
Men mina minnen vill jag alltid ha.
För alla mina minnen finns inom mig och dom kan du inte ta.
Det är över nu så över det kan va.
Men det fanns en kärlek utan gränser som nu har tagit slut.
Den är över nu men suddas inte ut.
Ja tiden rullar på det gör gott för själen.
Årstider ändras och nu vet jag väl att det går över och nu kan jag leva livet.

Jätte bra låt med Donnez och stämmer till 100 % in på mig :)
Det tar tid att läka ett krossat hjärta men nu är det dags att gå vidare i livet och stänga dörren till det förflutna. Dags att gå in i framtiden med nya glasögon på och se vart man hamnar :)

Kan bli galet irriterad på människor som gnäller på sin partner på sitt jobb el vad det nu kan vara. Vi har alla ett val i livet, så antingen väljer du att avsluta ditt dåliga förhållande sök dig ett annat jobb el vad det nu är som det gnälls på. Det går nästan alltid att få till en förändring så varför stannar folk i ett förhållande som inte funkar eller har ett jobb dom hatar? Släng offerkoftan och ta tag i ditt liv.
När jag började i vården för 27 år sen så jobbade det en kvinna där som gått på samma avdelning i 28 år och hon var så bitter och elak och jag lovade mig själv där och då att aldrig skulle bli som henne. Och det har jag hålt. När jag känner att jag gjort mitt på ett ställe och blir så där grinig och bitter som hon var så har jag sökt mig vidare.
Fick höra av en kvinna en gång att man inte behövde byta arbetsplats för alla äldreboende ser likadana ut, hon hade själv jobbat på samma avdelning i 40 år!! Men hon kunde ju så klart inte ha mer fel inget boende är det andra likt och varje gång du byter arbetsplats så utvecklas du.
I bland önskar jag att jag var lite mer lik denna kvinna som gått på samma avdelning i 40 år och vara nöjd med det. Men tyvärr är jag långt ifrån sån jag vill lära och utvecklas för att må bra. Så när jag känner att jag inte kommer nånstans och är fast i hamster hjulet då är det dags att gå vidare.

Min Liten skratta gott när hon läste mitt förra blogginlägg hon tyckte tydligen jag var rolig när jag skrev om att jobba på ica i stället :)

Kram A <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-29 05:06:01

bra skrivet.kraaaam

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela