heltfantastisk.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv mina tankar och min viktresa. Välkommen att hänga med.

Gått för långt.

Publicerad 2013-12-01 15:38:04 i Allmänt

Jag har jobbat i vården i över 25 år och för varje år som går så ställs det högre och mer krav på oss vårdpersonal. Som det här med att inte få ha långa naglar vi måste ha helt nerklippta naglar för att få jobba i vården. Och jag fattar att det inte passar sig att vi går omkring med jätte långa naglar för att inte skada de vi vårdar. Och inte får vi ha nagellack pga smittorisken? 
Jag förstår att om man jobbar på en infektions avd så är det självklart att man måste vara extremt noggrann med handhygien osv. 
Men jag jobbar med demenssjuka och vet ni det är inte smittsamt. Så är jag hos en vårdtagare med alzheimers sjukdom så kan jag alltså inte föra över det till nästa vårdtagare som kanske har en frontallobs demens. 
Vad jag vill få fram är att vi har taskiga löner, taskiga arbetstider, taskiga arbetsförhållanden med aggressiva och utåtagerande vårdtagare. Och nu ska vi alltså inte ens få bestämma hur vi ska se ut. 
Och ja jag fattar att vi inte kan se ut hur som helst eller ha hur långa naglar som helst. Men lite färg på naglarna tror jag inte någon tar skada av. 
 Har semester en vecka nu så idag har jag målat mina naglar rosa:) 
Tänkt på det här en längre tid och det retar mig mer och mer. Men men bara gilla läget eller byta bransch :) 



Kram A <3 

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2013-12-01 15:42:52

Det där har hag ofta tänkt Så fin du blev

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela